اصول طراحی کارت ویزیت

اصول طراحی کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت یکی از راه های به تصویر  کشیدن نوع کسب و کار شما است که ما برای شما در این مقاله اصول طراحی کارت ویزیت را بطور کامل توضیح خواهیم داد.

یک کارت ویزیت حرفه ای باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خودجلب کند و اورا تحریک به خرید محصول نماید.

اصول طراحی کارت ویزیت حرفه ای

کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در مورد شما و کاری که انجام می دهید می باشد.

اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن میزان فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می کند که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده است.

اکثر افراد فکر می کنند کارت ویزیت روش موثر تبلیغات فروش است؛ این نوع تفکر در میان افرادی رایج است که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند.

در طراحی کارت ویزیت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اصول طراحی کارت ویزیت عبارتند از :

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت همیشه حتما نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را به صورت بزرگ و خوانا از سایر مطالب بنویسید تا اولین چیزی باشد که مخاطب آن را می بیند.

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

ار رنگ بندی های مناسبی برای متن ها و اطلاعات درج شده روی کارت ویزیت استفاده نمایید تا باعث شود بیننده قسمت های مهم را در کارت ویزیت شما به خوبی و به نحو احسنت بخواند.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

اگر شما برای کارت ویزیت خود لوگوی خاصی دارید می توانید از آن  برای طراحی کارت ویزیت استفاده کنید زیرا باعث می شود تا بیننده با دیدن آن به یاد شما بیافتد.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

یکی از مهم ترین عواملی که  در طراحی کارت ویزیت باعث آزار مخاطب می شود خوانا نبودن نوشته های کارت ویزیت است.

مشتریان نباید به هیچ وجه برای خواندن آدرس، شماره تلفن، آدرس کسب و کار و یا ایمیل شما دچار مشکل شوند.

در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن ایجاد میشود.

بیش از حد کوچیک بودن متن های کارت ویزیت باعث می شود تا مخاطب در خوانش آن دچار مشکل شود.

همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت و یا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:
نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.
زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.
اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

طراحی کارت ویزیت حرفه ای

کارت ویزیت را شلوغ نکنید

توجه داشته باشید که کارت ویزیت وسیله ای برای ارتباط شما با دیگران و تبلیغات شما میباشد.

پس باید بیانگر راههای تماس با شما، نوع شغل و محصول شما باشد و از درج مطالب بیهوده و اضافی امتناع کنید.

اطلاعات اضافه ، توضیح انواع کالا و خدمات و عنوان کردن طرح های تشویقی و تضمینی مطالبی است که جایی بر روی کارت ویزیت ندارد.

توضیح شما از کالا یا خدماتتان باید بسیار کوتاه و مختصر و گاه در حد یک نام باشد.

کارت ویزیت برگه ی تبلیغاتی نیست و جهت معرفی راه های تماس و برقراری ارتباط است.

توضیحات مفصل و مختلف را در سایت بیاورید و برای ارجاع به آن آدرس سایت را روی کارت ویزیت درج کنید.

برای مشاهده نمونه کار ها و ثبت سفارش طراحی کارت ویزیت روی لینک کلیک کنید.

برای اطلاعات بیشتر درمورد کارت ویزیت روی لینک کلیک کنید.

آرمان طاهرافشار
آرمان طاهرافشار
سلام من آرمان طاهرافشار هستم. متولد پنجم آذر ماه 1384 و از سن 14 سالگی وارد حوزه فتوشاپ و طراحی سایت شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید:

مقالات مرتبط