طراحی لوگو یکی دیگر از خدمات آرمان دیزاین است.برای ثبت سفارش طراحی لوگو و درخواست مشاوره با شماره 09903757023 تماس حاصر فرمائید.

لوگو چیست؟

طراحی لوگو یک نشان و آرم گرافیکی است که می تواند به صورت علامت،نوشته،سمبل و یا ترکیبی از این ها طراحی شود.

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت های تجاری، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب و کار های کوچک استفاده می شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع و بهتر به مخاطب معرفی کند.

لوگو می تواند ترکیبی از حروف، نشانه ها و نماد باشد که چعره و مشخصه یک برند است.

طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.

لوگو بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد.

لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.

در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: سامسونگ، اپل ، ال جی و کوکاکولا و ….

همچنین شما عزیزان می توانید برای ” طراحی بنر ” در سایت آرمان دیزاین روی لینک کلیک کنید.

انواع لوگو

1- لوگو مونوگرام

علائم اختصاری، مونوگرام یا لتر مارک لوگویی است که بر پایه تایپوگرافی طراحی و ساخته می شود.

مونوگرام معمولا می تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه اسم تجاری یک شرکت باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می شود.

اصل سادگی در طراحی لوگو مونوگرام، بسیار بسیار مهم و قابل توجه است.

لوگوهایی که به صورت مونوگرام طراحی می شوند اکثرا لوگوهایی هستند که به صورت خلاقانه طراحی می شوند.

دلیل این موضوع نیز ذاتا در خود مونوگرام به صورت بدیهی وجود دارد، به این شکل که لوگو های مونوگرام همواره دست بازی را به طراح لوگو بکارگیری عنصر خلاقیت می دهد.

هیولت پاکارد ، جنرال الکتریک ، ناسا و مک دونالد نمونه هایی از لوگوی مونوگرام هستند  که در سبک مونوگرام  طراحی شده اند.

 

2- لوگو تایپوگرافی

نام نوشتاری، تایپوگرافی، لوگو تایپ یا ورد مارک نوعی از لوگو است که شباهت زیادی با مونوگرام دارد.

این لوگو عمدتا بر پایه فونت ها طراحی می شود اما  بسیاری نیز آن را به صورت دستی و دور از چهارچوب فونت های آماده طراحی میکنند که این روش امروزه مخصوصا در کشور ما بسیار رونق یافته است.

در طراحی لوگوی تایپو گرافی، عمدتا تمرکز طراحان بر روی نام کامل تجاری یک شرکت است.

مبحث مهمی که در این سبک لازم به ذکر است، این است که طراح باید برای پیاده سازی این طرح به خوبی بر مسائم آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی لوگو مسلط باشد و حتی بر کالیگرافی مسلط باشد تا بتواند با یک هارمونی و هماهنگی درست و منجسم، یک لوگوی بسیار حرفه ای طراحی بکند.

این سبک از لوگو برای شرکت هایی که دارای نام مختصر خاص و متفاوت هستند بسیار مطلوب و قابل استفاده است.

شما روزانه با بسیاری از لوگو تایپ ها مواجه بوده و در ارتباط هستید، بنابراین می توان مثال های بسیاری از لوگوهای معروف مانند کوکاکولا، گوگل و… را برای طراحی لوگو به سبک تایپوگرافی زد.

3- لوگو تصویری

علائم تصویری، سمبل، آیکون، پیتوگرام ها اکثرا بر پایه یک تصویر  گرافیکی طراحی می شوند.
لوگوی تصویری لوگویی است که بیشتر سبکی شامل آیکون ها و شمایل گرافیکی است.

این نوع لوگو ها انتخاب های بیشتری را در طراحی به کارفرما و طراح در جهت مفهوم سازی و زیبا سازی لوگو میدهند.

همواره تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه برای انتقال مفهوم از گذشته دور تا امروز بوده اند.

پس تاثر و ماندگاری لوگو تصویری بر روی ذهن مخاطب امری بدیهی و مسلم است.

به طور کلی این لوگو بوسیله اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شود که یک نماد بصری را برای کسب و کار شما خلق می کند.

طراحی این نوع آرم آن هم به ساده ترین صورت و با مفهوم بالا، کار مشکلی در بین طراحان است که نیازمند دانشی جامع در زمینه های مختلف طراحی برای طراح است.

لوگو های تصویری جزو رایج ترین لوگوهای موجود در دنیا هستند که به عنوان مثال می توان از لوگو شرکت های بنز، توییتر و اپل به عنوان لوگوهای طراحی شده در سبک تصویری نام برد.

4- لوگو انتزاعی

لوگوهای انتزاعی یک نوع خاص از لوگو های تصویری هستند.
به گونه ای که به جای تصاویر قابل درک در لوگو تصویری، مانند سیب در لوگو اپل از یک یا چند فرم و شکل انتزاعی استفاده می شود تا به وسیله آن ، پیام کسب و کار شما به شکلی متفاوت و بعضی زیباتر به مشتری منتقل می شود.

5- لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی یا Combination از تلفیق لوگوتایپ و لوگو تصویری خلق می شود.
این لوگو به دلیل اینکه مباحث مختلف لوگو تایپ و لوگو تصویری را شامل می شود، نیازمند زمان بیشتری در پروسه طراحی است.
انسجام و هماهنگی این اجزا جداگانه بسیار مهم بوده و در صورت عدم وجود هارمونی لازم بین طرح ها، لوگویی زننده و از قبل شکست خورده حاصل کار خواهد بود.
این اجزا، یعنی عکس و نوشته، می توانند روی هم قرار بگیرند و یا در کنار یکدیگر باشند.
در ضمن شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود، از تلفیق عکس و نوشته یک تصویر مستقل ایجاد کنید.
لوگو های ترکیبی مناسب شرکت هایی هستند که نیازمند داشتن طرح های تصویری و تایپوگرافی برای استفاده در موقعیت های مختلف دارند.
یعنی اینکه به لوگو تصویری خود یک تایپوگرافی منحصر به فرد را تخصیص می دهند و یا برعکس به گونه ای که شرکت یا کسب و کارشان با طرح کاملا تخصصی وارد بازار شود.
 

طراحی لوگو

طراحی لوگو همانطور که گفتیم نشانگر کسب و کار شماست.

“نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است.

شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصا از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

آرمان  دیزاین در کنار شماست تا با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انواع لوگو هارا به بهترین شکل برای شما طراحی کند.

همین حالا سفارش خودتو ثبت کن!